Mac-reparation
Problem med iMac eller Macbook? Vi erbjuder reparation och support av Apple-datorer.
Läs merGrundläggande hantering ingår
Om du lämnar in datorn till våra datorreparatörer på verkstaden i Malmö eller Köpenhamn, erbjuder vi en grundläggande hantering i samband med din datorreparation. I vissa fall behöver en utökad felsökning göras.
Datorreparationer
En datorreparation kan vara nödvändig i många olika fall och vissa reparationer är mindre omfattande än andra. När du lämnar in din dator på en av våra verkstäder kommer en kunnig datorreparatör att felsöka den och bedöma vad som behöver göras.
Typiska datorproblem där reparation behövs:
- Vätskeskador
- Skadad hårddisk
- Tangentbordet fungerar inte ordentligt
- Skärmproblem
- Batteriproblem
- Andra hårdvaruproblem
Frågor och svar
Var kan jag lämna in min dator för reparation?
Vi har inlämning i Malmö och verkstad i Danmark.
Hur lång tid tar en datorreparation?
Det varierar från fall till fall eftersom vissa datorproblem tar längre tid att lösa än andra. Vissa dagar kan vi lösa det inom en dag och andra gånger tar det lite längre tid. Men hos oss är det vanligtvis snabb bearbetningstid.
Jag vet inte vad som är fel med min dator?
Inga problem, vår datorreparatör får reda på det vid felsökning. Då får du veta vad det kommer att krävas för att lösa problemet och du får ett konkret erbjudande om detta.
Vad kostar en datorreparation?
Det beror på vad problemet är, vilket vi får reda på i förbindelse med felsökning. Till exempel, om vissa delar av din dator behöver bytas ut, kan det kosta. I så fall kommer du att informeras om det innan vi fortsätter med reparationen. Kom ihåg att grundläggande hantering vid inlämning ingår. Vid inlämning på våra andra platser kostar det bara 280 SEK.
Min dator gick i udu på en tråkig torsdag och jag bestämde mig för att ringa Gladteknik efter att ha provat det själv, de var snabba att komma ut och titta på det trots att tekniker faktiskt hade ledigt och satt med sin familj. Teknikern satt med min dator i drygt 45 meter varefter vi bestämde oss för att det var lättast om teknikern tog hem skrivbordet hem, efter en dag fick jag ett mejl med vad som kunde ha gått fel och leverans av PC 5/5 stjärnor härifrån till sätta sina kunder först, snabb service med ett leende och en bra chatt. Tack för hjälpen, GladTeknik.
“